Baanoverzicht

Onweerprotocol

Klik hier voor het onweerprotocol van Golfclub Zeewolde.

Golfclub Zeewolde

De baan van GC Zeewolde ligt 3 meter beneden NAP. Waar eens de Zuiderzee was, ligt nu een golfbaan, die behoort tot de top 50 van de Nederlandse golfbanen. Onze prachtige baan ligt in het grootste loofbomenbos van Nederland aan de rand van Flevoland. De baan is ruim opgezet op een terrein van 120 hectare en heeft vier lussen van 9 holes (Aak, Botter, Pluut en de Jol). De baan heeft een parkachtig karakter en ligt midden in de natuur. Er is een grote verscheidenheid aan flora en fauna waaronder roofvogels en verscheidene watervogels, reeën en vossen. De holes bieden voor zowel de hogere als de lagere handicapper veel uitdaging (lengte, water en spannende greens).

Overzicht Holes

Golfclub Zeewolde heeft naast de 27-holes baan ook een z.g. par 3-4 baan met de naam Jol. Hier heeft niet alleen de beginnende golfer de mogelijkheid te oefenen, maar het biedt ook de geoefende golfer de mogelijkheid het korte spel te verbeteren. Deze lus heeft ook een qualifying status. U kunt dus uw scores t.b.v. uw handicap ook maken op deze lus. Golfclub Zeewolde heeft op het terrein van ruim 120 ha, 4 volwaardige Qualifying lussen. De lussen Aak, Botter en Pluut zijn in combinatie met elkaar 18-holes par 72. De Jol-lus is een par 3-4 baan, totaal par 56.

Zo’n 70.000 rondjes worden er per jaar op de baan van GC Zeewolde gespeeld.
En wat is dan volgens de speelstatistieken de moeilijkste hole? Botter 8.
Volgens de stroke-index vijf of zes, maar in werkelijkheid hebben de spelers, zowel dames als heren, hier de meeste moeite mee. Alle spelers hebben het, volgens deze statistieken, het moeilijkst met de par vijven op de diverse lussen. En wat misschien niemand denkt, maar oh zo’n moeilijke hole, is Aak 9. Lekker nog één hole en je bent bij de turn of aan het einde van de ronde en kun je het terras op of het clubhuis in. Die hole is toch te doen denkt menigeen. Op de kaart heeft deze hole maar index 13. In werkelijkheid, volgens de statistieken van het spelen, schrik niet, komt Aak 9 als de op één na moeilijkste hole uit de bus.

Wat de Jol betreft kun je naar hartelust oefenen en vooral je tanden stuk bijten op Jol 8. Het gemiddelde spelniveau is daar bijna een triple bogey, of wel bijna 7.

Klik hier voor het totale overzicht.

Aak

Botter