Battle of the Sexes (BOTS)

Eindelijk winnen de vrouwen!

Vanaf 2015 wordt in het finale weekeinde van de CK Matchplay The Battle of the Sexes gespeeld, ook wel BOTS genoemd. Zoals de titel het al aangeeft: een wedstrijd, greensome matchplay,  tussen mannen en vrouwen. Het merendeel van de deelnemers bestaat uit “afvallers ”van de matchplay kampioenschappen. Vanaf het begin hebben de heren vijf keer gewonnen en twee keer werd er gelijk gespeeld. Maar door het enorme enthousiasme en inzet van de vrouwen is eindelijk dit jaar het patroon doorbroken en hebben de dames gewonnen. Het was zeker geen gelopen race, want het bleef spannend tot het eind. Toen de één na laatste flight binnenkwam, was de score gelijk. Maar……de laatste dames flight won met 2/1 en het feest voor de vrouwen was compleet.

Jaap Hazewinkel, drie jaar captain geweest van het heren team draagt het stokje over aan René Voortman. Hij werd hartelijk bedankt voor zijn inzet.

De captains van de dames, Joke van Es en Annemarie Meeuwesen, rekenen volgend jaar weer op een sportieve en enthousiaste strijd.