Keramiek als prijs bij Regenboogwedstrijd M.L.M.

By 26 mei 2023Nieuws Leden

Afslaan van 5 verschillende tee’s  (wit,geel,blauw,rood,oranje ) dat was de spelvorm voor de spelers van de M.L.M. wedstrijd van donderdag 25 mei.  Juist ja, in de golfsport noemt men dit een Regenboogwedstrijd ;Van wit en oranje slaat haast niemand ooit af, dames slaan zelden af van geel en heren slaan zelden af van rood. Daarnaast is blauw niet voor iedereen een gebruikelijke afslag.  In een regenboogwedstrijd  kom je als speler op plaatsen waar je anders nooit komt; De dames gingen over het bruggetje van Pluut 2 om van wit af te slaan om daarna nog een halve kilometer naar de green te lopen. Van oranje op Pluut 4 en Aak 3 was het makkelijk om een par te halen. De gemiddelde Stablefordscore van de dames was 28.5 en van de heren 27.7.

Peter Lukowsky was sponsor van deze wedstrijd en had eigenhandig vervaardigd keramiek beschikbaar gesteld als prijzen. Op de foto staat Genia van der Reijden, winnares bij de dames ,  ze behaalde 39 punten en kreeg een fraai plastiek. Cees van Burik was met 35 punten de eerste bij de heren, ook hij en de andere prijswinnaars ging met iets bijzonders naar huis.