Winterkoning weer van start

Vanaf 5 oktober tot 22 maart 2023 wordt er weer elke woensdagmiddag gespeeld om de Winterkoning voor Heren. Het is een 9 holes wedstrijd voor heren vanaf 18 jaar. De dagprijzen worden gesponsord door diverse leden en de prijsuitreiking is tijdens het diner. Voor de beste 9 spelers worden er 12, 10, 8, etc punten toegekend voor het klassement en iedere deelnemer krijgt altijd 1 punt voor het klassement. Over de hele winterperiode wordt een GP-klassement en birdie-klassement bijgehouden. De overall winnaar aan het einde is de Winterkoning.
Men kan zich digitaal inschrijven via de wedstrijdkalender vanaf maandagavond 18.00 tot dinsdagavond 24.00 uur. Deze inschrijving geeft aan dat men meedoet aan de wedstrijd, maar let op daarmee heb je nog geen starttijd. Een starttijd voor de wedstrijdlus moet je zelf boeken via de website of bij de caddiemaster aanvragen.
Graag tenminste 30 minuten voor de starttijd melden bij de caddiemaster, na digitale betaling van € 3,00 wordt een scorekaart verstrekt. Op de scorekaart zelf naam, (winter)handicap en playing handicap voor 9-holes vermelden. Na afloop de stableford punten voor 9-holes uitrekenen en eventuele birdies duidelijk aangeven op de scorekaart en daarna inleveren bij de dienstdoende wedstrijdleider of op de wedstrijdtafel neerleggen.
Men kan ook 18 holes of minder spelen, mits de betreffende wedstrijdlus er maar bij zit. Aangezien de senioren ’s morgens de IJspegel op 2 lussen spelen, kan niet altijd het patroon van AB of BP of PA worden aangehouden. Echter AP of PB of BA kan ook worden gespeeld mits de te spelen wedstrijdlus voor de betreffende woensdag er maar bij zit. In verband met de wisselende stroke index wel altijd een scorekaart invullen waarbij de wedstrijdlus als eerste staat, dus AB voor Aak, BP voor Botter en PA voor Pluut.

Gedurende de winterperiode is de laatste starttijd ca 2,5 uur voor zonsondergang. Op de wedstrijdagenda van de club staan de wedstrijden vermeld en wie wedstrijdleider van de dag is.

Wedstrijdreglement Winterkoning 2022/2023 Winterherencompetitie-reglement-2022-vs1

Westrijdschema Winterkoning 2022/2023 Schema Winterkoning 22-23vs 1.0