Geschiedenis

Op 3 april 1984 was de oprichting van Golfclub Zeewolde een feit. In 1986 worden de faciliteiten uitgebreid met een drivingrange. In 1987 worden de zeecontainers vervangen door een tijdelijk clubhuis en in 1990 wordt het nu bestaande clubhuis geopend.

In 1994 wordt het gebied van Golfclub Zeewolde uitgebreid naar rond de 120 ha grond. Waarna in 1997 de 27-holes baan officieel wordt geopend. De club groeit naar 1250 leden en is daarmee één van de grootste clubs van het land. In mei 2009 behaalt het jongens jeugdteam van Golfclub Zeewolde voor de eerste keer het nationale teamkampioenschap van Nederland. Ze schrijven daarmee geschiedenis.

De club is een echte vereniging met meer dan 20 actieve commissies en 38 deelnemende competitieteams. De vereniging wordt ondersteund door een professioneel management, onderhoud van de baan, het restaurant, de golfshop en professionals van de Golf Academy. Golfclub Zeewolde is een bijzondere sportclub in Flevoland, die gastvrijheid, sportiviteit en kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan.